volkstuinvereniging maasland

volkstuinvereniging Maasland vanuit de lucht.

bekijk hier het filmpje.

Welkom op de site van volkstuinvereniging Maasland

Getuinierd wordt er op twee complexen "De Tuindershof en " Het Doelpad". Het aantal leden is 125 (maart 2022). Het ledental is samengesteld uit een tuin hurende leden, medetuinders, donateurs  en mensen die voor een tuin op de wachtlijst staan.

Het aantal mensen op de wachtlijst is 12 (maart 2022).

De contributie is € 15,00 per jaar (in 2023).

Daarnaast zijn er ook nog donateurs die onze vereniging steunen. De donateurs betalen 12,50 euro per jaar.

Wilt u ook donateur worden wendt u zich dan tot de secretaris, of vul direct het inschrijfformulier in.

Hoofdcomplex De Tuindershof

De Tuindershof ligt aan het eind van het Breeveldpad achter het scoutinggebouw. Het aantal tuinen is 58. Het grootste aantal tuinen heeft een oppervlakte tussen 100 en 150 m2. Als bebouwing is uitsluitend toegestaan een kas van voorgeschreven afmetingen. De tuinhuur  is € 0,75 per m2 per jaar.

Clubgebouw

Het in 2017 nieuw gebouwde clubhuis "De Kiem" wordt gebruikt voor vergaderingen, opendagen, ontvangst gasten en koffieservice. In de aanbouw zijn door de leden te gebruiken kruiwagens en gereedschap opgeslagen. Onder de in 2012 gerealiseerde overkapping tussen "de Knip" en "De Kiem" worden de door de vereniging georganiseerde activiteiten gehouden.

De Knip

De Knip is de gemeenschappelijke kas waarin de leden op de daar aanwezige kweektafels hun planten kunnen kweken. De in de kas gekweekte druiven worden verdeeld onder de adverteerders en de leden en donateurs.

Tuincomplex Het Doelpad

Het complex Het Doelpad ligt voorbij veld drie van voetbalvereniging MVV aan de linkerkant van het Doelpad. De 14 tuinen hebben afmetingen van 92 tot 115 m2. De huur bedraagt € 0,55 per m2 per jaar. Op het complex is een deel van het oppervlak bestemd voor imkers. Een aantal bijenhouders zijn hier actief. De huur voor een imkerplaats is € 4,50 plus € 0,55 per m2 per jaar. De tuinders op Het Doelpad hebben dezelfde privileges als op het hoofdcomplex. Het gebruikmaken van zand, potgrond en koffie service is echter door de grote afstand minder comfortabel.

Service aan de leden

De bestellijsten voor zaden, pootaardappelen en tonkinstokken worden individueel ingevuld maar tegelijk aan de leverancier doorgegeven. Hierdoor wordt een hoge korting verkregen. Zand, potgrond en kunstmest worden collectief ingekocht en kunnen naar behoefte worden opgenomen. De invullijst voor latere afrekening door de penningmeester, ligt in De Knip. De vereniging is in het bezit van een grondfreesmachine. De machine mag alleen door drie daartoe bevoegde mensen bediend worden. Prijs voor freeswerk is € 0,50 per m2 met een minimum bedrag van  € 8,00. In de maanden maart tot en met oktober wordt er op zaterdagmorgen koffie geserveerd in "De Kiem".

Clubblad

Vier maal per jaar wordt het clubblad De Tuin Die Bindt  uitgegeven.  Ieder lid kan kopij  voor het blad leveren. De volgende bedrijven adverteren in het clubblad en ondersteunen daarmee de vereniging: Garant Zaden,Balk; Transparant keukens, Maasland ; Groenewegen BV,Maasland;  J.P Mosterd Sierhekken,Maasland; Welvreugd BV,Maasland; Autobedrijf Korpershoek,Maassluis; Aannemersbedrijf Kroes BV,Maasland; Greep & van der Burgh vastgoed; Bas van Buuren BV,Maasland.Nooteboom tours; puur en (h)eerlijk; BoereGoed; Richard mobillity center: PC Maasland:

Activiteiten in het dorp Maasland

De Volkstuinvereniging verzorgt de bloembakken aan de bruggen en boomkransen in de kern van Maasland

Nieuwe leden

Nieuwe leden en/of donateurs kunnen zich aanmelden bij het secretariaat.

Zie hiervoor het inschrijfformulier  (voorwaarde is dat u woonachtig bent in Maasland. Deze voorwaarde is niet van toepassing voor donateurs)

Bezoek vereniging met groepen

Regelmatig bezoeken groepen onze vereniging. (Rolstoelers, nordic walking, ect, ect.)

Ze bezichtigen ons complex en genieten van een bakje koffie.

Heeft u ook interesse om met een groep ons complex "Tuindershof" te bezoeken neem dan voor meer informatie contact op met het secretariaat. secretaris@vtvmaasland.nl

made by basman-productions©  |  basmanproductions@gmail.com